Срив на Beyond Meat: Потребителите не искат да ядат фалшиво месо

Beyond Meat и други производители на растителни заместители на са изправени пред икономически трудности, пише германският сайт Agrarheute. Повишаването на цените на суровините, падащите продажни цени и повече конкуренция на значително по-бавно растящ пазар са някои от причините. Но има повече причини.

На фондовите борси в САЩ акциите на Beyond Meat паднаха с 42% през май, като цените достигнаха най-ниските си нива от IPO в средата на 2019 г. Причината за срива, който доведе до спад на производителя на растителни заместители на месо, беше финансовият му отчет за първото тримесечие. Според The ​​Motley Fool  положението е много по-лошо, отколкото очакваха анализатори и инвеститори.

Beyond Meat отчита продажби от 109,5 милиона долара, което е само 1,2% повече на годишна база. Икономическата позиция на компанията обаче е далеч по-лоша, тъй като нейният брутен марж на печалба от 0,2% е далеч под 30,2% за миналата година. Главният изпълнителен директор на компанията Итън Браун каза в прессъобщение, че намаляващият брутен марж е "значителен, но временен", тъй като компанията харчи много за стратегически инвестиции, които той описа като "много скъпи".

Въпреки това, инвеститорите и анализаторите остават изключително скептични относно текущата ситуация и перспективите на компанията (и тази на други производители на заместители на месо) в трудна среда, характеризираща се с инфлация и загуба на покупателна способност.

Големи загуби - въпреки многото нови продукти

Beyond Meat  работи за укрепване на веригата си за доставки и увеличаване на производството. Важно да се отбележи, че спадът в нетните продажби е преди всичко резултат от по-ниски или намаляващи цени на продуктите. Докато общият обем на продадените продукти нараства с 12,4%, този ръст бе компенсиран от 10% спад на цените. Компанията иска да намали разликата в цените между месните продукти и заместителите на растителна основа, но падащите маржове и липсата на печалби са неустойчиви, казват анализатори.

Добрата новина за почитателите на заместителите на месо на растителна основа е, че тенденциите са се подобрили леко от края на 2021 г. Продажбите на търговци на дребно като вериги супермаркети са се увеличили със 7% до началото на април, в сравнение с рязък спад от 20% през последното тримесечие на 2021 г. Въпреки това , повечето инвеститори очакваха по-високи продажби като цяло, като се има предвид, че Beyond Meat пусна няколко нови продукта и имаха много пари, изразходвани за маркетинг и промоции.

Но тези ходове не предизвикаха голямо възстановяване и изглежда, че потребителите губят апетита си за сравнително скъпи растителни протеинови продукти в сравнение. От финансовата страна на бизнеса новините бяха още по-лоши. Спадът на рентабилността на Beyond Meat се ускори през първото тримесечие, тъй като брутната печалба падна до 0,2 милиона долара.

Много повече конкуренция и високи цени на суровините

Въпреки това Beyond Meat увеличи разходите си за маркетинг и научноизследователска и развойна дейност. Тези ходове помагат на компанията „да напредне към нашата цел за изграждане на глобална протеинова компания на утрешния ден“, каза главният изпълнителен директор Итън Браун в съобщение за пресата.

Но анализаторите остават скептични: рискът в момента е още по-голям, тъй като цените на суровините се покачват, а индустрията расте бавно. Тези тенденции означават, че може да мине известно време, преди Beyond Meat да се доближи до силната доходност от 2020 г., казват анализатори от Motley Fools.

Освен това, Beyond Meat продължава да се сблъсква с нарастващата конкуренция както от производителите на алтернативни специални протеини (напр. Impossible Foods), така и от гигантите в храните от старата школа, които също са навлезли в бизнеса на растителна основа (Tyson и Hormel). Слабостта на цените на продуктите Beyond Meat (и продуктите заместители на други производители) през първото тримесечие също е показателна за изключително конкурентна среда.

Междувременно алтернативните меса вече не са вълнуващи новости в менютата на ресторантите и рафтовете на супермаркетите, казват анализатори. В резултат на това много инвеститори разглеждат акциите на Beyond Meat като неперспективни.

Оставете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Агротехника

Последни новини

X
X