5 знака, че „еко“ модата отшумява в света

5 знака, че еко тенденциите не са в бум навсякъде

Справедлива мода, екологични пенсионни фондове, дни на еко поле: екологичната мода е завладява всеки аспект от живота ни. Ще продължи ли тенденцията след пандемията или ще видим рецесия, при която по-малко хора могат да си позволят биологични продукти? 5 признака, че еко тенденцията се разпада в някои области.

Знак 1: Магазините с нулеви отпадъци  затварят в големите градове

Изглежда, че интересът към опазването на околната среда и климата е намалял. Поне това е възприятието на собствениците. Дори след облекчаването на ограниченията през 2021 г., много  магазини, които се отказаха от опакованите стоки в Европа, не успяха да се възстановят и трябваше да затворят. Поведението при пазаруване на много потребители се промени, тъй като клиентите вече предпочитат да купуват всичко на едно място или онлайн, каза Марен Шьонинг, собственик на  магазин  без опаковки "Ohne Gedöns" във Фолксдорф пред Hamburger Morgenpost.

По време на пандемията това, което представляват магазините, отстъпи на заден план: опазване на околната среда и климата чрез избягване на отпадъците от опаковки, прозрачни и честни вериги за доставки и регионален произход. „Пандемията и войната в Украйна доминират в медийното отразяване. Опазването на околната среда и климата в момента играят подчинена роля в обществото“, казва Шьонинг.

Знак 2: Нов рекорд в отпадъците от опаковки

Миналата година Германия достигна нов връх по количество отпадъци от опаковки и отново беше европейски лидер. Това се доказва от данни на Федералната агенция по околна среда, публикувани през 2021 г.

Според тях през 2019 г. са генерирани общо 18,91 милиона тона отпадъци от опаковки, с 47 000 тона повече в сравнение с предходната година. Средната консумация на глава от населението в Германия през 2021 г. е 227,55 килограма. В Европа средната консумация на глава от населението е 177,38 килограма.

Тенденцията към все повече и повече опаковки се подхранва от продукти за еднократна употреба, нарастващата онлайн търговия и все по-малките размери на опаковките, обясни природозащитната организация.

Знак 3: Споделянето на автомобили е провал в Германия
Причините за това:

Услугите за мобилност често се провалят, защото шофьорите са скептични към новите технологии и имат резерви.
Отнемаща време регистрация: Потребителите намират регистрацията при много доставчици на мобилност за неудобство.
Градските жители могат да правят много пътувания с обществен транспорт. За удобство мнозина предпочитат да използват собствената си кола с радио и климатик - дори ако трябва да чакат в задръстване.
Участници в тест за трафик в Берлин заявиха, че е трудно да се намери място за паркиране в близост до апартамента с общ автомобил. Споделянето на стационарни автомобили, от друга страна, е твърде сложно, тъй като местата за вземане са твърде далеч от дома или работата.
Багажът като препятствие: Малките коли на доставчиците за споделяне на автомобили са неподходящи за по-голям транспорт. В компактните градски спийдисти често става тясно в багажника.
Участниците видяха, че тяхната спонтанност е застрашена в проект за отказ от автомобили, който се проведе в Берлин. Това беше особено вярно при пътуване с деца. Семействата често нямат второ детско столче.

Знак 4: Доходите от онлайн търговията замърсяват околната среда
Онлайн търговията преживява бум. От 2014 до 2018 г. продажбите са се увеличили с 52 процента. Имаше още един тласък по време на коронакризата. Онлайн поръчките също биха облекчили околната среда, казват поддръжниците. Много проучвания говорят против това: изводът е, че онлайн покупките са тежест.

Въздействието върху околната среда от пазаруването в магазина на ъгъла и онлайн магазините не е лесно да се изчисли, тъй като много фактори играят роля тук. Резултатите от съответните проучвания за онлайн търговията са между 32 процента спестявания и 240 процента по-висока продукция в сравнение със стационарната търговия. Повечето проучвания предполагат, че онлайн търговията е по-вредна за околната среда, отколкото обикновената.

Доставките на "експресни или основни доставки" предизвикват големи логистични усилия и имат отрицателно въздействие върху екологичния баланс.
Много доставки не могат да бъдат направени от първия опит, което изисква куриерът да дойде втори път.
Повечето дрехи се връщат.
Някои върнати нови стоки са умишлено унищожени.
Опаковките за многократна употреба все още са рядкост в бизнеса с поръчки по пощата.
Колективните поръчки все още са твърде малко.

Знак 5: Beyond Meat все още е на червено
Когато Beyond Meat, производител на вегански заместители на месо, излезе на борсата, много инвеститори имаха големи надежди. Но наскоро оповестените тримесечни данни от бившата звезда на фондовия пазар показват, че Beyond Meat е потънала дълбоко в червено. Акциите на производителя на вегански заместители на месо губят 20 процента, съобщи Ecoreporter.

На 05/11 акция на компанията на американската фондова борса Nasdaq понякога струваше само 20,60 щатски долара. Когато стана публична през 2019 г., акцията струваше 25 долара. Цената на акциите на Beyond Meat се представя толкова лошо, защото компанията не успя да постигне амбициозните си цели за растеж. През първото тримесечие на 2022 г. компанията успя да увеличи продажбите само с 1% на годишна база до 110 милиона долара. Една от причините, поради които Beyond Meat не успя да постигне целите си, беше, че компанията загуби веригата Dunkin donut като основен клиент.

По материали на Hamburger Morgenpost, www.duh.de, Spiegel online, www.verbraucherzentrale.de, Proplanta, Ecoreporter

Оставете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Агротехника

Последни новини