Вероятността част от реколтата от царевица в Украйна да остане в нивите за зимата нараства. Обилните есенни дъждове забавиха прибирането и повишиха влажността на царевицата до 28-32%, което на фона на високите разходи за сушене и ниските цени на царевицата прави нецелесъобразно прибирането й. Падналият в средата на ноември сняг спря тотално работата на полето. Очаква се неблагоприятните метеорологични условия да продължат поне още две седмици.
В Украйна към 18 ноември са прибрани 12,3 млн. тона царевица от 2,1 млн. хектара или 50% от площта при добив от 5,81 т/ха, докато местните анализатори оценяват реколтата на 27-28 млн. т, а USDA на 31,5 милиона тона. Царевицата може да се прибира през зимата или ранна пролет, но при липса на сняг на полетата. Украинските фермери обаче никога досега не са оставяли толкова големи количества реколта в полетата за зимата, така че сега е трудно да се изчислят възможните загуби.
Търговците възобновиха изкупуването на царевица в черноморските пристанища на Украйна на цена 7500-7600 UAH/т или 175-205 $/т, но темповете на доставките остават ниски, като се има предвид цената на доставка до пристанищата в диапазона 1500-2000 UAH/т и разходите за сушене 2000-2500 UAH/т.
Благодарение на високите преходни запаси през настоящия сезон, към 21 ноември износът на царевица възлиза на 8,6 млн. тона при 4,6 млн. тона преди година. Недостигът на предложения за нова реколта ще доведе до нестабилност на доставките до пристанищата и повишаване на изкупните цени в близко бъдеще.
На този фон декемврийските фючърси на царевицата вчера паднаха с 1,3% до 259,6$/т (-3,6% за месеца).
Бразилия е изнесла 3,4 милиона тона царевица между 1-21 ноември, което е с 41,6% повече от октомври и продължава да понижава цените на американската и украинската царевица.
Мартенските фючърси за царевицата на борсата в Париж паднаха с 3,6% до 306,75 €/т през седмицата поради очаквания за увеличени доставки от Украйна. След тях цените на търсенето на украинската царевица за доставка до границата с Полша, Румъния, Словакия и Унгария паднаха до 230-240 $/т, а за доставка до пристанищата на Румъния – до 265-270 $/т.