loader image

John Deere е на път да влезе в сателитния бизнес

Има много имена, които вероятно идват на ум, когато човек мисли за сателитни оператори, но шансовете са, че тракторната компания не е на върха на този списък. John Deere иска да промени това.

186-годишният селскостопански гигант, базиран в САЩ, за първи път разкри интереса си към проучване на сателитни технологии в края на миналата година, но сега казва, че финализира споразумение с индустриален партньор, за да превърне този интерес в реалност. В скорошно интервю за CNBC главният изпълнителен директор на John Deere Джами Хиндман каза, че партньорството може да помогне на компанията да постигне целта си да създаде геопространствена карта, която фермерите да използват за наблюдение и проследяване на своите култури.

„Ние се фокусирахме върху опитите за решаване на свързаността в световен мащаб“, каза Хиндман пред CNBC. „Ние гледаме на бурното развитие, което се случва в сателитите в ниска околоземна орбита,  за да започнем да решаваме някои от тези проблеми със свързаността.“

Защо сателити?
Някои настоящи модели на John Deere вече разчитат на елементарни сателитни технологии, но компанията си представя близко бъдеще, в което тракторите, както традиционни, така и автономни, могат да комуникират с орбитални сателити, излъчвайки им информация и комуникация в реално време. John Deere вярва, че този поток от нови данни може да помогне на фермерите да увеличат производителността, което от своя страна може да доведе до увеличено производство на храни.

„Вярваме, че SATCOM ще отключи значителни възможности в селското стопанство, като позволи на фермерите да се възползват от иновативните технологии, които разчитат на информация и комуникация в реално време“, каза в изявление Лейн Артър, вицепрезидент на John Deere за данни, приложения и анализи.

Интересът на селскостопанската компания към сателитните технологии може да дойде в точното време. Рекорден брой сателити са навлезли в орбитата на Земята през последните години – тази тенденция се очаква да продължи. Фокусираната в космоса фирма за пазарно разузнаване Euroconsult прогнозира, че над 2500 допълнителни сателита ще бъдат изстрелвани всяка година до 2031 г.

Въпреки че не доминират често в заглавията, John Deere и някои от неговите селскостопански конкуренти са прекарали години в интегриране на сензори, AI и други технологии в своите продукти. Миналата година например John Deere разкри напълно автономен селскостопански трактор 8R с GPS насочване, който може да започне да се доставя тази година. Преди това компанията си партнира с Volocopter за създаването на летящ дрон за пръскане на реколтата. През 2023 г. тракторите от висок клас вероятно ще изглеждат повече като роботи или компютри, отколкото като техните предшественици от началото на 20-ти век.

John Deere казва, че тази адаптация на развиващите се технологии може да намали разходите за фермерите и да им помогне да посрещнат нарастващото глобално търсене на храна, което според тях ще се увеличи с 50% в световен мащаб през следващите 10 години. Повишените оценки и инвестициите, присъщи на фирми, таксувани като „технологични“ компании, със сигурност също не вреди. И двете рационални причини допринесоха за това John Deere да похарчи големи средства през последните години за придобиване на многобройни стартиращи селскостопански технологии.

„Това идва от нашето осъзнаване, че технологията ще стимулира създаването на стойност и ще увеличи производителността, рентабилността и устойчивостта за фермерите“, каза Хорхе Херо, вицепрезидент по автоматизация и автономност на John Deere в интервю за CNBC.

Оставете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Агротехника

Последни новини

X
X