Auga Group представи първата партида от три хибридни трактора M1. Разработени и сглобени в Литва, те са на път да започнат тестове във фермата. Масовото производство на трактора с мощност 400 к.с. се очаква да започне по-късно тази година.
Предстовен като прототип през септември 2021 г., най-забележимата видима промяна с комерсиалната версия е новият екстериор. Освен това зелената боя е сменена с антрацитно кафява.
Техническите подробности са ограничени, но най-големият органичен производител в Литва е разработил хибриден трактор с 400 к.с. (294 Kw). Наречен M1, той има биометан-електрическа задвижваща система.
Разработена от Auga Group, която управлява около 39 000 хектара органични зърнени култури, кореноплодни култури и зеленчуци и има стадо от 3400 млечни животни, енергията, генерирана от двигателя с вътрешно горене, задвижван от биометан, който е свързан с генератор, е директно предавана на четири електрически колела.
Излишната енергия се съхранява в батерии за задачи, които не изискват твърде много енергия, за използване като усилване на електрическата мощност, когато нещата станат по-трудни. Твърдението е, че M1 може да работи непрекъснато до 12 часа.
Всичките четири гуми на M1 са с размер 900/60 R 42.
Компанията за органично земеделие смята, че нейното хибридно решение разрешава ограничаващия фактор на тракторите, задвижвани с биометан, тъй като те могат да работят само до четири часа, преди да се наложи да спрат, за да напълнят отново бутилките за съхранение.
„Нашите инженери са намерили решение на проблема със зареждането с гориво и за осигуряване на непрекъсната работа на трактора“, коментира изпълнителният директор Кестутис Юшчиус от Auga Group.
Пренасяни в задната част на трактора, шестте бутилки за съхранение на биометан очевидно могат бързо да бъдат заменени, когато са празни.
Главният изпълнителен директор на Auga Group Kęstutis Juščius смята, че M1 ще играе важна роля в подпомагането на компанията да стане CO2 неутрална до 2030 г.
Изборът на биометан като алтернативно гориво не е случаен. „Това е едно от най-екологичните биогорива“, добавя г-н Juščius. „Метанът, събран от животински отпадъци и превърнат в биометан, компенсира повече емисии на единица енергия, отколкото отделя в своя цикъл на производство и възстановяване.“
Гледайки напред, целта на компанията е да направи трактора и други технологии, които все още се разработват, достъпни за други ферми.
„При създаването на прототипа ние се съсредоточихме върху разработването на технологията, без да обръщаме много внимание на дизайна“, коментира изпълнителният директор на Auga group Kęstutis Juščius, който добавя, че всички производствени версии ще бъдат завършени с новия стил и цвят.
Claas все още доставя кабината и няма промяна в технологията под капака, където захранван с метан блок Ford генерира електричество за двигателите на колелата. Когато не е необходима пълна мощност, излишната мощност се съхранява в батериите.
За машината се твърди, че може да работи непрекъснато до 12 часа, експлоатационните разходи на M1 са същите като тези на трактор с дизелово гориво.
Auga има желание да продава трактора по целия свят и въпреки че имаше голям интерес от чуждестранни производители да го направи, литовският производител на селскостопански машини Rokiškis беше натоварен с производството на първите бройки. Цената на M1 ще бъде обявена през втората половина на тази година.
Досега групата Auga е инвестирала над 3 милиона евро в проекта за хибридни трактори. Инженерният екип се е удвоил и има планове за наемане на още инженери.