Земеделската техника е сред най-големите предизвикателства, когато става дума за вредни емисии. CLAAS активно се занимава с проучвания и разработки, за да намери най-устойчивите, практични и икономически изгодни решения за различни приложения в селското стопанство. Основен акцент са системи, захранвани чрез батерии, подходящи за работа във и около фермите, както и алтернативни горива за машините от тежък клас.
Алтернативите на дизеловото гориво като водорода и биогоривата позволяват на стопанствата да намалят въглеродния отпечатък. CLAAS предприе иновативен подход към технологиите, като взима предвид всички природосъобразни начини за захранване на машините. Като част от широк консорциум, включващ утвърдени партньори от индустрията и научните среди, MAHLE, DEUTZ, KIT, German Aerospace Center (DLR), Purem, Технически университет “Брауншвайг”, LIEBHERR, Nagel, Umicore, NGK и Castrol, CLAAS изучават употребата на двигателите, работещи с водород, в сферата на селското стопанство. Проучването е част от изследователски проект, финансиран от Федералното министерство на Икономиката и Климатичните процеси. Проектът е получил финансиране в размер 5,1 млн. евро с подкрепата на TÜV Рейнланд.
Благодарение на своята ефективност, издръжливост и ниски емисии, двигателите, задвижвани с водород, предлагат множество предимства, което ги прави особено подходящи за строителната или земеделската техника. Като част от този проект, CLAAS ще демонстрира и анализира полеви тестове, базирани на концепцията на машина, изследвания на превозни средства и системи за флот и инфраструктура. Освен това, ще бъдат разработени и щателно тествани концепции за последваща обработка на отработените газове. Чрез проучвания за влиянието на водорода върху материалите, изучаване на характеристиките на триене и износване, сертифицирането им при изпитвания на двигатели, CLAAS ще гарантира, че всички основни изисквания за постигане на изключителна издръжливост са изпълнени. Това включва и съответствие с бъдещите стандарти за емисии за извънпътна мобилна техника (NRMM).
В допълнение към проучването, CLAAS одобри своето настоящо портфолио от продукти, които да работят с HVO дизел още през 2023 година. Освен това, на Agritechnica 2023 бе представен телескопичен товарач CLAAS SCORPION, задвижван с батерии. “Ключът към успеха е в подбиране на правилната технология спрямо условията. Задвижването чрез батерии ще има своето място за ниско-енергонатоварените операции в и около стопанството, докато двигателите с вътрешно горене с течно гориво заемат основна роля при енергоемките дейности. Разбира се, нашето проучване се фокусира и върху други алтернативни горива като водорода.” Казва Мартин фон Хойнинген-Хьоне, гл. директор по технологиите в CLAAS.