Съюзът на производителите на комбинирани фуражи (СПКФ, който обединява и представлява на национално ниво компаниите, които произвеждат и разпространяват фуражи за животни, вкл. храни за домашни любимци наскоро се представи много добре на световно изложение и укрепи самочувствието на членовете си, като им даде възможности и за нови бизнес контакти.
Утвърдената стара и стабилна неправителствена организация вече стана на 31 години, през които обединява най-сериозната част на българската фуражна индустрия.
От месец юли 2013 г. СПКФ е пълноправен член и на Европейската федерация на производителите на фуражи – FEFAC, а от месец юни 2023 е и член на борда на директорите й.
Наскоро съюзът беше част от най-голямото световно изложение за животновъдство и земеделие в света Евротиер 2024 в немския град Хановер.
Там с подкрепата на МЗХ и на Държавен фонд „Земеделие“ ни представляваха 5-ма от членовете като изложители на националния български павилион на фуражната индустрия.
Изложението е силно авторитетно, на него бяха дошли над 2200 изложители от 51 държави и над 150 000 хиляди посетители, участващи в над 500 събития и семинари с участието и на 350 експерти.
Имаше много нови и интересни DLG Spotlinghts и експертни сцени и платформи за птицевъдството, FarmRobotix е нова платформа на DLG за роботика, цифровизация, автоматизация и изкуствен интелект.
EnergyDecentral е водещият търговски панаир за децентрализирано енергоснабдяване,
Inhouse Farming Feed &Food Show е платформа за селскостопанските и хранителните системи на бъдещето. И още много интересни и полезни неща събират клиентите на фуражопроизводителите на едно място.
Участниците на българският щанд заедно с бизнеса имаха възможност да обсъдят ситуацията в земеделския сектор, както и бъдещи взаимни и възможни проекти.
Заключението от дискусиите показа, че стратегическата посока на членовете на СПКФ е правилна – необходимо е не само да се показва високото качество и безопасността на българските фуражи, но и да се популяризират културата и традициите на България пред света.
Към фирмите изложители имаше най-силен интерес от страни като Китай, Сърбия, Индия, Турция, Гърция и Мароко, от където казват, че познават вече високата класа на българската фуражна индустрия.
Фуражният бизнес у нас се зареди с възможности за създаване на нови контакти и изграждане на добри партньорски взаимоотношения.