Въпреки че зърненият коридор отдавна не работи, на пазара има търсене за чартър на кораби до черноморските пристанища и оферти за доставка на продукти от тях. Съживлението се състоя, след като два кораба влязоха в пристанището на Черноморск през временен коридор, натоварени със зърно и го напуснаха.
На пазара имаше оферти, макар и номинални, за доставка на царевица на цена 183-190 долара/т и фуражна пшеница на 186 долара/т на FOB Pivdennyi, Одеса и Черноморск. В същото време на FOB – дунавските пристанища цените на фуражната пшеница паднаха до 166-169 долара/т, а за царевицата – до 177-195 долара/т.
Най-близките производители в региона имат много по-високи цени, така че фуражната пшеница в Констанца се предлага на $ 235 / т FOB, царевица на $ 226 / т FOB, царевица в CFR Spain на $ 240 / т. Някои продавачи предлагат доставки от украински пристанища, но купувачите се страхуват от рискове и форсмажорни обстоятелства.
За извършване на продажби при условията на доставка са необходими адекватни идеи за тарифи за навло, в противен случай ценовото ниво за FOB трябва да намалее още повече, тъй като в момента много малък брой кораби са готови да влязат в черноморските пристанища на Украйна, така че разходите са твърде високи.
По този начин цената за наемане на лек кораб от украинските пристанища ROS до Испания е най-малко $ 60 / т, докато товарът от Констанца по същия маршрут струва $ 21-22 / т.
На пазара има информация, че са наети още няколко плавателни съда, които скоро ще влязат за товарене в черноморските пристанища.