Чрез приложението Farmi производителите ще могат да реализират и продукцията си
Суфле Агро България, която вече е част от групата InVivo от 2022 г., един от най-големите кооперативи в света, уверено заема лидерска позиция в сектор земеделие в Европа и в България и обявява промени.
Френският кооператив с присъствие в 38 държави, 174 по-малки кооператива, 14 500 служители и над 12 млрд евро оборот ще се докосне по-осезаемо до България и нашите земеделски производители.
Той оперира в областите земеделие, международна зърнена търговия, най-големият производител на малц е – 3,7 млн т, притежава и брандове семена, други консумативи, вино и хранителна индустрия.
Има две земеделски компании. Аграрната френска кампания на групата има вече натрупан опит в над 10 държави с 1500 специалисти чрез 260 търговци на полето и се ползва от доверието на над 2 500 фермери – френски и европейски.
А сега нейният опит вече добавя принадена стойност и към портфолиото на Суфле Агро в България.
Управителят за България Антон Илиев, акцентирайки на земеделието и социалната отговорност, отбелязва, че групата е силно отговорна към ангажиментите си, работи дигитално, развива международна търговия със зърно и храни, но винаги ще е за отбелязване, че тя постави началото с твърде успешната ниша пивоварен ечемик в България, където е вече лидер.
Внедряването на новаторски и отговорни решения и продукти отговаря на изискванията на регенеративното и въглеродно неутрално земеделие, на цялостна програма за намаляване на пестицидите и запазване и облагородяване на почвите.
В България Суфле Агро вече разширява и собствения си бранд Суфле семена – Soufflet Seeds
благодарение на който и у нас ще е на разположение разпознаваема европейска селекция от хибриди царевица, слънчоглед и рапица, гарантиращи рентабилност за всяко едно стопанство.
Суфле агро България добавя, че ще представи на земеделците у нас знания и диференциация за култури и райони в последните трудни години.
Те ще бъдат съсредоточени в нови тенденции и нови вложения. Групата ще внедрява френски и европейски продукти и услуги и в полза на българските фермери, съчетани с консултантски услуги от агрономите на терен в районите Северозападен, Северен централен, Североизточен и Южен.
Към опция „вложения“ вече влизат ПРЗ, торове, препарати и всичко необходимо за обезпечаване на земеделското производство. Компанията съобщава, че ще продължи дейността си при масовите полски култури – пак от продажбата на семената, през консултациите на агрономите, до изкупуване на продукцията и нейното съхранение. Компанията има богато портфолио – царевица, слънчоглед, сорго, соя, грах, семена за междинни култури. Има завод в Чехия, специализиран в разработката на различни покривни култури, което ще е улеснение за фермери, които ще трябва и у нас да правят комбинация от различни култури, диверсификация и ротация.
Предлагат се през 2024 г. пълни решения за растителна защита, и за торене и със собствена марка торове. Суфле Агро притежава и собствен бранд торове за вегетационно подхранване, разделени в няколко сегмента – листни торове за подхранване с високо съдържание на конкретни микро- и макроелементи, както и по-иновативните биостимулатори.
При продуктите за растителна защита Суфле Агро България предлага както собствено портфолио от ексклузивни продукти, така и най-добрите решения на пазара.
Суфле Агро освен това има и над 100 000 дка хибридно семепроизводство във Франция и Румъния, което иска да развие и в България.
При царевицата ще предложи още тази година два нови перспективни хибрида за новите условия.
При листното торене има продукти, които се произвеждат специално за компанията и по нейна рецепта. Предлага и биостимулатори.
Новините за българския пазар?
Суфле Агро ще подпомага партньорите си фермери в навлизането на нишови култури като сорго и твърда пшеница. И по този начин ще си партнира с големите играчи на българския пазар от гледна точка на зърно и търговия.
В новата си визия Суфле Агро България работи изключително активно върху дигиталното развитие.
Компанията стартира новите дигитални инициативи с приложението Farmi , което е цял дигитален магазин
Приложението е не само един инструмент, но цяла нова дигитална среда, която земеделците ще използват, като се започне от прогноза на времето на ниво стопанство, указания за третирания и други операции на полето до цял набор актуална информация и за цените на борсовите стоки,
Чрез Farmi земеделците ще могат да продават своята продукция
Приложението е вече разработено на 99%, остават тънките му настройки, така да се каже и едно тестване. Но чрез него стопаните още ще могат да видят във всеки един момент пълна статистика на това какво са купили или реализирали, къде и кога могат да продадат стоката си.
Приложението е много полезно и за всички агрономски съвети, от които се нуждаят стопаните във всеки един момент. Като дигитална среда то ще е един вид модерен дигитален магазин, където фермерът може да следи всичко, което го интересува.
Екипът вече е гаранция за успехите
През последната половин година компанията в България има нови професионалисти на ключови позиции, които ще помогнат на фермерите да се развиват напред. Агрономският и търговският екип са с нови попълнения в 4 региона на страната. На терен са 21 специалисти, които освен услуги извършват и консултации. Българският филиал на Суфле Агро, воден от желанието си да следва тенденциите на световното земеделие, вече придобива ново лице и с нов член в екипа си от дни.
Катрин Ламболе е новият международен директор на Суфле Агро Интернешънъл
Тя ще отговаря за 10 държави, включително и България. Казва, че земеделието е в страстта й от 30 г., работила е дълго със семена, торове и ПРЗ. По повод съвсем скорошното й идване у нас си позволихме да я попитаме
как тази година се чувстват френските фермери, какво споделят, как им помага държавата
Катрин заяви, че френските фермери определят ситуацията във Франция като катастрофална, което се отнася и за пивоварния ечемик.
Според нея производството във Франция обикновено досега е било доста стабилно в годините, но сега не е така. Силно се е повлияло от климатичните промени. Най-лошото е, че друг път в такива години, когато добивите са ниски, цените са били по-високи, докато сега се забелязва двоен негатив, или както земеделците казвали, „сега сме двойно наказани“ – и производството е надолу, и цените. Заради което твърдят, че се чувстват притиснати от ситуацията.
Според Катрин на фермерите във Франция по-песимистично им звучи това, че сега те нямат никаква яснота в глобален мащаб накъде се движат нещата и политиките в Европа. Катрин още обясни пред земеделеца.бг, че тази година слънчогледът и рапицата във Франция също отбелязват лоши резултати, които са доста по-ниски от очакваните, особено при рапицата.
В международен план…
С купуването през ноември 2023 на UNITE, D MALT, InVIVO , заедно с MALTERIES SOUFFLET, се превърнаха в най-големия производител на малц в света. В България, за да модернизира и увеличи производствения си капацитет, групата инвестира в изграждането на изцяло нов завод в Плевен, който благодарение на земеделците ще осигурява основна суровина за производството на качествен малц.
Компанията в България Суфле Агро има 40 служители, в четири региона, над 20 търговеца, както и агрономи специалисти на полето, работи с над 550 фермери и е лидер в изкупуването на пивоварен ечемик – над 55 000 тона, които ще пораснат до 80 000.