На фона на кризисна ситуация с поскъпване на живота в Италия жителите на страната се опитват да направят каквото могат, за да предпазят местните ферми от затваряне.
Това съобщава порталът на най-голямата италианска асоциация Coldiretti, представляваща интересите на земеделските производители.
„От повторната употреба на остатъците от храна до контролния списък за хранителни стоки, от бума на пазаруването от нулев километър до популяризиране на акциите на местни производители, това са само някои от стратегиите, които италианците са възприели, за да се справят с растящите разходи за живот. Според аналитичен анализ на Coldiretti/Censis днес италианските семейства харчат повече, но консумират по-малко.Поради икономическата криза, причинена от руско-украинския конфликт, 58% от италианците са започнали да готвят, използвайки остатъци от предишни ястия, според проучване на Coldiretti/Censis, разширявайки до голяма част от населението практика, която преди е била следвана от много по-малък брой хора. Етичният компонент, тоест значението на намаляването на отпадъците, се вписва в тази концепция за икономии.
Но стратегиите за спестяване се прилагат преди всичко, когато става въпрос за пазаруване: 81% от италианците съставят внимателен списък за пазаруване, за да държат разходите под контрол и да не се изкушават в търговските центрове от ненужни артикули. Местата за пазаруване също се променят: 72% от италианците се разхождат и пазаруват в дискаунт магазини, докато 83% се фокусират върху продуктите, предлагани на промоции.
Има и такива, които в трудна ситуация предпочитат да пазаруват етично: 8 от 10 (80%) италианци купуват италиански селскостопански продукти, когато е възможно, защото ги смятат за по-висококачествени и по този начин осигуряват икономическа подкрепа на италиански земеделски предприятия.
Близо седем от всеки 10 италианци (69%) редовно търсят продукти от Kilometer Zero, а 50% пазаруват от фермерските пазари, за да подкрепят местните производители, да намалят въздействието върху околната среда от дългите разстояния и да си гарантират по-пресни продукти за по-дълъг срок на годност.
Ангажиментът, подкрепен директно от Coldiretti Association, е да се създаде най-широката мрежа за директни продажби в света, с 15 000 фермери в почти 1200 пазара на полуострова.
„Кризата засяга цялата хранително-вкусова верига, от селото, където 1 ферма на 10 (13%) е в критична ситуация на закриване, до факта, че 34% от италианското население в момента все още сме принудени да работим в условия на отрицателен доход поради ефекта на повишаване на цените, казва президентът на Coldiretti Еторе Прандини. -Като част от нашата земеделска мрежа, ние предоставяме, наред с други неща, проекти за инвеститори, които се отнасят до веригата за доставки от тестени изделия до месо, от мляко до масло, от плодове до зеленчуци, с повече от 50 оферти и хиляди фермери, животновъди, преработка. Университети и изследователски центрове участват в популяризирането на местни селскостопански продукти. Ангажиментът на Coldiretti е да се бори с ценовите спекулации чрез по-справедливо разпределение на стойността по веригата на доставки, за да защити доходите на потребителите и фермерите от нелоялни практики.