Големите производители на тракторни двигатели заложиха на водорода като бъдещо гориво

Инерцията за бъдещо преминаване от дизел към водород за зареждане на трактори и други селскостопански машини набира скорост с обявяването на още двигатели, готови за H2, от водещи производители.

Производителите признават големия потенциал на водородния газ като заместител на дизела, който би поддържал търсенето на двигатели с вътрешно горене – макар и с искрово запалване.

Дилърите и крайните потребители също биха се възползвали от познат силов агрегат по отношение на обслужването, поддръжката и резервните части.

На изложението Agritechnika Cummins се включи в дебата за водорода с B6.7H, резултат от проект за водороден двигател, ръководен от инженери в завода на производителя в Дарлингтън.

Той се основава на платформа от следващо поколение, която също ще създаде дизелови двигатели, съвместими с EU Stage 6 / US Tier 5.

6,7-литровата шестцилиндрова версия с водородно гориво има максимална мощност от 290 к.с. (216 кВт) и въртящ момент от 1200 Нм.

Това е част от стратегия, която включва и производството на електролизатори Accelera by Cummins за „зелено“ производство на водород и резервоари за водородно гориво под високо налягане за високопроходими превозни средства.

FPT произвежда по 100 000 двигателя годишно за селскостопански приложения и проучва всички възможности за гориво, като XC13 има общо ядро, преди да бъде оптимизиран за няколко алтернативи на дизела.

Kubota, Deutz и JCB

Двигателят с искрово запалване на Kubota, 3.8-литровият WG3800, е двигател с четири гърнета, базиран на съществуващ дизайн, и развива до 114 к.с. (85kW).

Той е част от по-широка програма за разработване на двигатели за различни био, синтетични и други декарбонизирани горива.

Подобно на другите претенденти, Kubota подчертава ползите за производителите на превозни средства от разработването на водородни газови двигатели, със същия отпечатък, приспособление за задвижване и спомагателни места като съществуващите дизели за по-лесен преход на производствената линия.

Kubota WG3800 H2 двигател

Четирицилиндровият двигател © на Kubota WG3800 с искрово запалване Kubota

Такъв със сигурност е случаят и с шестцилиндровия Deutz TCG 7.8 H2, който специалистът по мощност планира да започне да пусне в производство към края на 2024 г.

Способен да произвежда до 295 к.с. (220kW) и въз основа на съществуващ дизайн, производителят твърди, че двигателят е „много тих“ и въглеродно неутрален.

Първите търговски приложения вероятно ще бъдат за статични инсталации като генератори – малка серия от 100 единици е поръчана от клиент в Китай за тази употреба.

© Deutz TCG 7.8 H2 двигател

Нов шестцилиндров двигател Deutz TCG 7.8 H2 за производство през 2024 © г. Deutz

В JCB Power Systems в Дербишир са сглобени повече от 75 екземпляра от четирицилиндровия 4,8-литров двигател AB448 H2, тъй като дизайнът продължава да преминава през широкообхватни тестове за валидиране.

Конфигурирани да развиват същата мощност и въртящ момент като своя братовчед с дизелово гориво, два двигателя са вмъкнати в средно голям ван и 7,5-тонен камион, за да илюстрират използваемостта на двигателя, в допълнение към захранването на прототип на багер-товарач и телескопичен товарач.

Perkins 1206J E70TTA двигател

Perkins 7-литров комплект от серията 1200 за хибридна електрическа енергия и водород © Perkins

Междувременно Perkins Engines се фокусира върху разработването на шестцилиндров 7-литров Perkins 1200 Series, за да демонстрира потенциала за хибридни агрегати с мощност 60-335 к.с. (45-250kW), използващи водороден газ и интегриран електрически мотор.

Project Coeus, инициатива с 11,1 милиона британски лири държавно финансиране, включва базираната в Норфолк Equipmake и нейната мощна технология за електрическо задвижване, както и опита на университета Loughborough в усъвършенстваните анализи на двигатели и контрол на емисиите.

Оставете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Агротехника

Последни новини

X
X