Зала „Пловдив“ едва побра емоциите в най-безпристрастното състезание – избор на потребителя

„Изборът на потребителя“ е инициатива на Международен панаир Пловдив от съпътстващата програма на ФУДТЕХ. Това е най-безпристрастният и обективен конкурс, защото в ролята на журито са посетителите в Града на виното и деликатесите. Те оценяват вкусовите качества на продуктите и класират финалистите. Затова наградите са изключително ценни за производителите и участниците в надпреварата.

Тази година над 35 000 посетители дегустираха и оцениха два пъти повече от миналата година продукти – 96. 68 от тях получиха най-високата оценка, а 28 – максималния резултат. Главният директор на Пловдивския панаир доц. д-р Иван Соколов благодари специално на студентите от УХТ, които под ръководството на доц. Таня Иванова и доц. Георги Тосков обработиха данните и изчислиха резултатите от конкурса. Преди да връчи плакетите и грамотите, той пожела на изложителите да бъдат смели и все така иновативни в своята работа.

В категорията „Млечни продукти“ стана ясно, че потребителите предпочитат традиционния вкус на местните производители. Грамоти и плакети за качествата на своите изделия получиха : Боровица ООД за кашкавал с манатарки „Боровица“,  ЗП „Иван Андонов Ечев“ за кашкавал от биволско мляко с подправки „ От фермата на Иван Ечев“, Калатея ООД за кисело мляко 4,5 % „Ралица МИЛК“, „Обединени ферми“ с биволско кисело мляко, „Багри – Н“ ООД за катък от овче мляко „Багри“, „Сортови семена“ ЕАД за козе сирене „КУ-БРАТСКО“, ЕТ „Биомандра – Рейхан Ружди“ за кашкавал зрял във восък „Каменяк“,

Потребителските предпочитания към автентичния вкус на българските мезета се запазва и в категорията „Месни продукти“. С подкрепа се ползват и някои иновативни комбинации в подправките. С грамота и плакет бяха отличени ПЕТРОХАН „ДОБРОТИЦА“ с производител „Недко Недков – Овчарово“ ЕООД, Свински бут с билки „ТРУХЧЕВАТА КЪЩА“ на „Вълчовци“ ЕООД, Конска кайзер пастърма „КРЕПОСТИТЕ“ на „Златен изгрев БГ“ ЕООД, Свинска луканка с праз и трюфел на „Ферма Георгиеви“ ЕООД и Русенско варено IVERTA на „Ескейп – груп ООД.

Резултатите в категорията „Хляб и сладкарски изделия“ очертаха тенденцията за консумация на здравословни продукти и такива с естествени съставки. Потребителите оцениха максимално МАКАРОНС на „Дарияс“ ООД, Плодова халва с фъстъци, помело и манго без захар на „Био ядки Ники“ ЕООД  и Шоколaд INGELA  и те си тръгват с плакет и грамота от ФУДТЕХ 2024.

В раздел „Консервирани продукти“ стана ясно, че потребителите са отворени за екзотични продуктови комбинации, но високо ценят познати от детството продукти. Плакет с грамота получиха: производителя „Балевски и Киров“ за Шипков мармалад с парченца от арония, „Агролес продукт“ ООД за Паста с бял трюфел, Клас фуд ЕООД за Aйвар „Новото старо“ и Турита ЕАД за Салата морски дарове в олио ALTESSE.

Потребителите са предпочели ядкови продукти без консерванти, оцветители и хидрогенирани мазнини. Това става ясно от резултатите в категорията „Ядки и сушени плодове“. Млечен бадем ВАЛНУТС на „Валнутс“ ЕООД, Орехово масло DENIEFF на „Везни 2000“ООД и Протеиновата серия тахани с какао и стевия на „Дюсена“ ООД бяха наградени с плакет и грамота.

В категорията „Кафе, чай и напитки“ потребителите са дали висока оценка на здравословни и чисти сокове и ароматни ободряващи напитки. Плакети с грамоти спечелиха „Рема Кафе“ ЕООД с капсули „ALLEGRO”, „Семеле“ ООД за Сок от ябълка и круша „СЕМЕЛЕ“ и „Ботаникъл ЕУ“ ЕООД с Чай КОЛЕДНА НОЩ. С грамота бе отличена билковата смес „Лятна градина“ на „Билковита“ ЕООД.

В специалната категория за веган храни и здравословни добавки плакет и грамота спечелиха БЯЛО ПРОТЕИНОВО БРАУНИ на „Хюети Фуудс енд Дринкс“ ООД, Слънчогледова паста NOTEO с производител „Аргос-98“ ООД и ХУМУС ХАЛАПЕНЬО „ ЯМ ЯМ“ на „Дио Фудс“ООД.

Зала „Пловдив“ на Международен панаир Пловдив събра много искрени емоции и думи на благодарност от изложителите към организаторите на ФУДТЕХ 2024. Особено развълнувани бяха фирмите, които участват за първи път в международната изложба, а те са 45% от всички изложители. Чуха се много топли слова за екипите, партньорите и преди всичко за клиентите, чиято безпристрастна оценка е мотив за още повече труд и нови идеи. И всички бяха единодушни, че остават в плен на магията ФУДТЕХ и догодина отново ще са тук.

 

Оставете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Агротехника

Последни новини