Слънчева България на POLAGRA 2023 очарова посетителите с атрактивни продукти и дегустации

Асоциация „Традиционни български консерви“ направи бляскаво представяне на български производители на водещото изложение за земеделие и храни

Какво стои зад успеха на представянето на българските производители на консервирани храни на международни изложения в чужбина? Качеството и вкусът, разбира се! Какво още?

Отговорът дойде с участието на български компании на POLAGRA 2023 – събитието с най-дълга бизнес традиция, посветено на хранително-вкусовата промишленост и хорека сектора, което се проведе в полския град Познан от 27-ми до 29-ри септември. Родните производители на традиционни български консерви заложиха на отличителния вкус на плодовете и зеленчуците от  слънчевата ни страна, приготвени по традиционни рецепти в модерни и високотехнологични фабрики. Звучи обичайно, но се оказа печелившата стратегия за първото участие на Асоциацията „Традиционни български консерви“ на голям международен форум.

На колективния щанд на България продукцията си представиха Балкан Агрикълчал, Дерони, Джем и Джем, Кали 96 и Томатоярд. Българският щанд се оказа в центъра на изложението – с модерната си визия и изключително богата гама от продукти на изложителите. Не случайно и организаторите в специално съобщение отбелязаха, че „Слънчева България“ е на Полагра 2023 г.“ Българското участие бе организирано от Асоциация „Традиционни български консерви“, с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и ДФ „Земеделие“.

Най-голямото предимство на POLAGRA е нейното разнообразие и това не се промени и тази година. В три паралелни салона – FOOD, FOODTECH и HORECA панаирът представи  цялата гама продукти и услуги, свързани с индустрията за производство, предлагане и търговия с храни. Зоната FOOD бе мястото за представяне на традиционните продукти с национални специфики и вкус, потребителските тенденции, иновациите в храненето и здравословния начин на живот. Българските производители се вписаха чудесно в активния обмен на информация за качествата на родните консервирани храни сред десетки хиляди професионалисти от цял свят, които търсят нови продукти, вдъхновение и най-вече се фокусират върху сключването на дългосрочни договори.

„Това беше важно събитие за нас в асоциацията за развитието на нови експортни перспективи пред нашите членове, които влязоха в директен контакт с мениджъри на търговски вериги, търговци на едро, дистрибутори и вносители на храни от цял свят“, каза Димитър Ангелинов – председател на УС на Асоциация „Традиционните български консерви“. По думите му на щанда са проведени стотици бизнес срещи, голяма част от които с редовни посетители на изложението, десетки дегустации и игри за ценителите на преработени плодове и зеленчуци.

Българските изложители  взеха и участие в редица събития от съпътстващата програма на изложението, сред които дискусия „Как да продаваме храна онлайн?“ – oт какво се нуждае една компания, за да продава ефективно онлайн на нови пазари и какви очаквания имат чуждестранните клиенти. Друга важна дискусия бе тази за хранителните отпадъци, които са както икономически и етичен, така и екологичен проблем. В различни формати бяха разглеждани теми, като кой е длъжен да дарява непродадени храни, как се сключва споразумение за сътрудничество с НПО, както и нови правни разпоредби или маркетингови решения за предприемачите от хранително-вкусовата промишленост.

Оставете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Агротехника

Последни новини

X
X