Очаква се розовото масло да бъде включено в европейската фармакопея
Българските аромати и козметика спечелиха с първокласното си качество експерти и търговци на международното изложение в германския град Нюрнберг
Впечатляващо шоу на аромати и натурална козметика, органични продукти, съставки и храни започна в германския град Нюрнберг. Четиридневният специализиран форум BIOFACH и VIVANESS 2024 събра от 13 до 16 февруари повече от 2 550 изложители от 94 държави. България е представена от Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ (БНАЕМПК) с колективен щанд на производители на етерични масла и преработватели, производители и доставчици на суровини. Продуктите си представят ГАЛЕН – Н / БУЛ ФИТО ОЙЛС АД, ЕСЕНШЪЛ ОЙЛС ЕНД ХЕРБС ООД, ЛАСКА ОТ ПРИРОДАТА ЕООД, ЕНЬО БОНЧЕВ ПРОДАКШЪН ЕООД, АПИС АГРО 98 ООД, АЯЛИ ГРУП ЕООД, БГ ОЙЛС ЕООД и КАТЕКО ООД. Участието на българските компании се осъществява с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и ДФ „Земеделие“.
Какво ще видите в палата 3 С – щанд 250 в панаира в Нюрнберг
Акцент в българското представяне е промотирането на родните етерични масла и козметика, като на щанда в палата 3 С – щанд 250 са подредени първокласни етерични масла, екстракти, абсолю, розова вода, борова вода и др. флорални води, ароматерапия, конкрети, тинктури и др. деривати. Тази година производителите представят и безводни (твърди) форми, в отговор на една от водещите глобални тенденции за по-устойчиви продукти, произведени по по-рентабилен и щадящ околната среда начин. Професионалните посетители и широката публика оцениха качеството на българските сапуни, ексфолиант за баня, твърдо масло за лице, както и хидратиращ лосион, представени от „Ласка за природата“.
Свиването на потреблението на европейския пазар, ограничените покупки, поради намалените приходи на консуматорите, водят до търсене на нови приложения. Освен в ароматерапията и хранителните добавки, фирмите силно се ориентират и към фармацията, каза Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“.
„Очакваме розовото масло да бъде включено в европейската фармакопея. Така, извън приложението му в козметиката и парфюмерията, ще можем да докажем и предоставим на международните пазари силата на розовото масло при лечение на редица здравословни проблеми и заболявания – за стомашно чревни неразположения, чернодробни заболявания, антиоксидантните му свойства. Известни са качествата му за редуциране на туморни клетки при онкологични заболявания, ползите му при неврологични състояния, хормонален дисбаланс, сърдечно съдови и кожни заболявания. Да не забравяме и че подпомага храносмилателния тракт – розовата вода е перфектен диуретик“, допълни Гергана Андреева.
Европейската фармакопея е единен справочник за контрол на качеството на лекарствата в страните, подписали конвенцията за нейното разработване. Към момента част от нея са лавандулово, босилково масло, бял бор и хвойна плод, които широко се използват във фармацията.
Създадени от силата на българската природа и с принос в развитието на търговията с натурални продукти на българския и международния пазар, участието на нашите производители преминава под мотото: „ВИСОКО, ДАЛЕЧ и БЪРЗО“. „Забележително е колко високо са поставени критериите ни за първокласни продукти, колко далеч са стигнали родните производители в развитието на пазарите и брандовете. Сега се борят да изпреварят тенденциите и да отговорят на промените в предпочитанията и очакванията на потребителите, предвиждайки техните нови изисквания и вкусове“, коментира Гергана Андреева. По думите й всички знаем, че в органичното е бъдещето, но тези консуматори са много взискателни и трудни за убеждаване, докато се превърнат в лоялни последователи. „Смятам, че българските производители са на верния път и участието ни на VIVANESS 2024 е начинът да спечелим водещите международни търговци, вериги и дистрибутори да отворят пазарите си за нашите продукти“, каза още Гергана Андреева.